Monday, October 12, 2009

Brealey - Myers: Modern vállalati pénzügyek, Monte Carlo szimuláció Excelben

Régi tartozásom, hogy megosszam a világgal ezt: Monte Carlo szimuláció Excelben. 8 éve, még közgázos koromban csináltam, a Brealey - Myers: Modern vállalati pénzügyek könyv 10. fejezetéhez megoldottam a példákat Excelben. Ez a fejezet az aktuális kiadásban "Bepillantás a tőkebefektetések fekete dobozába" néven fut (akkoriban talán Projektértékelés volt a neve). Az érzékenységvizsgálat, a nyereségküszöb elemzés és egyebek mellett szerepelt benne egy példa a Monte Carlo szimulációra, amit VBA-ban implementáltam, grafikonokat is rajzol.
Hangsúlyozom, ez egy régi dolog, az egészet 2001-ben csináltam, a könyv akkori kiadása alapján, akkori Excel verzióval. De ettől függetlenül esetleg hasznos lehet valakinek, aki ilyesmit akar csinálni Excelben iskolai, demonstrációs célokra. Ami viszont biztosan hasznos lesz, az Wayne Winston cikke a témában és a cikkhez csatolt példafájlok.
UPDATE
Véletlenül belefutottam egy Excel add-in-be, ami egy tetszőleges sheet-ből Monte Carlo szimulációt csinál.

No comments: